torsdag 21 februari 2019

Plasta med glasfiber

Avlägsna allt löst laminat och gelcoat samt slipa kanterna rena med fasad kant in. Saker man får räkan med när man håller på att plasta. Inköpsställen där jag köper ifrån. Jo jag fattar ingenting om det här med att plasta och epoxy,.


Plasta när det är kallt?

Som en glad amatör gav jag mig på att laga min båt med glasfiber. Jag blev jävligt osäker efter att ha kollat. Jag har själv aldrib jobbat med glasfiber och polyester men det har.


Jag håller på att plasta en hel båt just nu och jag lägger lager på . Men försöker just nu att ta till mig så mycket kunskap och tips jag kan . Tänkte försöka lära mig lite om denna konst och börja med att eventuellt försöka mig på. Kan man gelcoata och plasta mot plasten i formen ?

Jag väljer såklart vävd glasfiber , men vilken utav dom? Det är detta med att plasta in båtar som vi här på träbåtsakuten för söker att undvika . En sak är säker: att plasta tunnan är helt klart det bästa som har hänt. Eftersom jag aldrig gjort något med glasfiber och polyester förut så blir . Någon sm kan göra en kort sammanfattning i hur man gör när man ska plasta med glasfiber osv.


Jag ska förstärka en detalj i papp och är orolig att den ska mättas av Polyesterplasten så jag tänkte lägga ett tunt lager utan Glasfiber först. Hur många lager ska man lägga? Så jag tänkte ta bort träet och plasta där istället.


Eventuellt bygga stypulpet om det finns pengar till det. Har kollat runt lite på nätet och så för lite . Hej funderar på att plasta upp en ny högre motorbrunnskåpa och tittade in hos ekonomileverantören av båttillbehör, Biltema. I den formen tänkte jag sedan att jag skulle gjuta en kajak i glasfiber alt. Jobbar med att plasta hos ovan nämnda båttillverkare.


Har sett en båt som är byggd på detta sätt (fast glasfiber ) för år. Tricket med att plasta gamla båtar är att de måste vara jäkligt torra först. Ska ni bygga med vanligt enkelt laminat så funkar det bäst med antingen S2eller S300.

Inlägg om Glasfiber skrivna av KenT. Vi började föröver med att plasta ihop sprickan i framkant av fönstret. Skär till ordentligt med våder innan du börjar så slipper du. Om man fortsätter inom h kan man fortsätta att bara plasta över.


Hej alla glada jag vill ha lite hjälp mep att plasta :) lite på min lilla saab 8) jag Fundrar om det går att bygga upp ett par sidokolar. Rolf Öhman jobbar med forskning och utveckling på företaget. Att få en glasfiber som kliar någonstans är mer att jämföra med en sticka i . Tvadelad_form_kanot_kanadensar.


Den är tvådelad och insidan där man ska plasta med glasfiber är i ett mycket fint skick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg