torsdag 17 juli 2014

Vad är jacquardvävd

Jacquard är en väv med ett dekorativt mönster som är alltför komplicerat att vävas på en vanlig solvskaftvävstol. I äldre tider behövde vävaren medhjälpare som . Så här tolkar du tygbeskrivningarna. För att ge dig en känsla för hur ett tyg känns, ser ut och uppför sig utan att röra vid det har vi lagt till en del information om . Ett ord som de flesta har hört men kanske inte riktigt vet vad det betyder eller kommer ifrån är odet jacquard eller jacquard tyger.

Välkommen till vår webbshop eller någon . En jacquardvävd handduk i bomullskvalitet med framsida i velour och baksida i frotté. En kort klänning i stadig, jacquardvävd kvalitet med skimrande mönster. Klänningen har öppning bak och låg ståkrage med knytband i nacken.


Man kan se skillnad på handvävd damast och jacquardvävd genom att den förra har ett något hackigt mönster. Vävd specialdesignad handduk med egen design. Samma kvalitet som köks-och inredningstextilierna i samma mönster.

Tygerna klipps i vår ateljé i Lindome och vi klipper alltid hela. Det här var inte vad jag hade väntat mig. X eller beroende på vad du tror svaret på frågan är. Jag är inte så värst haj på vad olika tyger heter så jag skulle vara glad om någon skulle kunna.


Jacquardvävd duk Julius, i 1procent bomull från Hemtex, passar. En brokad är jacquardvävd men i flera färger. Fyll i vårt formulär med vad du behöver hjälp med så återkommer vi med ett prisförslag.


Vad behöver du hjälp med? Formgivare: Ulla-Karin Hellsten. Filten är jacquardvävd med skyttlar med ett entrådigt mjukt ullgarn som är spunnet på spinneriet. Den är jacquardvävd med framsida i velour och baksida i frotté.


Placera löparen centralt på bordet med lite dekoration på. Något figursydd modell med passpoalkant. Med vänlig hälsning Anette. Shoppa överkast till enkelsäng hos Ellos till bra priser.

Välj bland mängder av överkast till enkelsängar i olika färger och material. Handla enkelt online hos . Försöker lära min sambo att ta . Hur effekten blir beror på vad du kombinerar dem med. Fungerar bra med fler funktioner än vad jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg