onsdag 18 februari 2015

Plastband virka matta

Jag hittade några rullar plastband billigt i butiken Kinna Garn härom dagen. Att virka en matta är ett steg på vägen till att den ska bli ”efter”. Oj va skoj det är att virka dessa mattor, första mattan tog nästan.


Håller nu på med min tredje matta , . Min farmor virkade runda små mattor av plastband. Har tyvärr inte kvar någon.

Nu skulle jag vilja göra en själv till badrummet. Nästa matta är redan på gång, den blir helt i ljusgrått. Tips för dig som vill virka med plastremsor.


Radikal återvinning av plastpåsar, plastband och kanske till och med kassett- och videoband. Katarina visar hur du virkar en matta av plastpåsar och restgarn. Det bökiga är att det helt enkelt är lite jobbigt att virka med plastband :). Det går lättare att virka med plastband om man doppar virknålen, (som skall vara grov),. Fläta långa remsor och sy ihop dom till en rund matta.


Jag måste alltså knyta min egen matta ifall jag nu ska ha en, men jag.

Jag tror man kan virka sånna, om du menar sådan i plastband , men jag . Skulle vilja virka en avlång matta men av garn denna gång. Förr virkades mattor av plastband. Detta är ett återbruksprojekt som jag tänkt förverkliga en längre tid. Hemma hos oss hopar sig alltid plastpåsarna i en stor massa som verkar välla åt alla håll, hur. Kollostugan kollostugan.


Det var verkligen kul att virka kudde så nu blev jag tvungen att testa att virka en matta av plastband till lilla randiga rummet i kollostugan. I could see this paired with leather jeans or skinny jeans. När jag var yngre var jag väldigt pysslig med att virka , sticka och ibland till och med brodera.


Där hittade jag nämligen mängder av plastband i vitt, limegrönt ( min absoluta favvofärg) och blåturkos. Knyppling och flätning hänger tätt samman. OBS: När jag flätar har jag gjort korsningen och vridningen.


Om man ska virka enligt mönstret går det åt rullar plastband. Sist jag gjorde någon matta fick jag överblivna rullar av svärmor, behövde . Att virka in en ljusslinga eller slang i något projekt har blivit populärt, speciellt till barnrummet. Virka en matta av trikågarn!


Vi har gjort en matta av en ljusslang och ett nystan med Zpagetti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg