måndag 18 september 2017

Plasta båt guide

Jo jag fattar ingenting om det här med att plasta och epoxy, Exempel: Om jag bygger en styrpulpet av trä hur ska jag då få den till plast? Jag blev jävligt osäker efter att ha kollat. Maskera runt skadan som ska lagas med mas- keringstejp.


Ta bort lösa bitar och flagor i skadan samt slipa med . Båt exploderade utanför Helsingborg.

Man i 50-årsåldern greps misstänkt för mordbrand. Det här är Livet Ombord. Men jag har provat allt själv så jag vet att är man noggrann ska det inte vara några problem när man. Nu funderar jag på att kanske plasta in min båt istället.


Jag har aldrig gjort detta och undrar såklart lite saker från er som gjort det förr. Till din tjänst erbjuder vi därför en steg-för-steg- guide i att göra rätt och lätt. Bättre andrahandsvärde och en snyggare båt får du som bonus!

Så nog fasen går det att plasta en båt på ett mycket bra sätt så länge båten har fått torka ut ordentligt. Båten i fråga är en plymare. De flesta proffsformar är gjorda med svart gelcoat - då blir det bla lättare att se om man har lagt på ett jämnt, täckande gelcoatlager när man skall plasta i formen.


Vår familj köpte igår ett gammalt vrak till båt till en billig peng men fick med en liten defekt, en så kallad spricka. Hejsan ska köpa en Selco båt med Mercury 50hk imorgon. När jag var och kollade.


Går det att ligga under båten och plasta ? Man behöver ingen båtplats på vintern utan kan förvara sin båt på den egna tomten. De flesta väljer att lägga båten i vatten och bottenmåla sin båt , då är en. Plasta två lager glasfiberremsa över skarven, slipa slätt och spackla (NM 206) upp . Väldigt kortfattat gjorde jag ungefär så här på min båt , SWE-43 “Hialös”. Slipa gelcoaten (grovt) där du ska plasta så att du får bra underlag. SÅ HÄR ENKELT LAGAR DU SKADAN: 1. Klipp till en bit glasfibermatta så att biten täcker skadan.


Plast och tillbehör behöver du inte . Distansmaterial: Distansmaterial använder man för att slippa plasta allt.

Innan ni börjar med att plasta i formar och så så borde ni plasta lite på. Men så är min båt också byggd i bonn-polyester. Jag har försökt plasta fast lossad inredning med polyester vilket inte blev nån succé, efter ett .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg