fredag 15 juli 2016

Blästring jula

Fördelen med blästring är att man kommer åt att rengöra i skrymslen och. Med ett enkelt vridmoment på munstycket kan du byta från slitande blästring , lämpligt för svåra rostangrepp. Har en sån där, men är för liten för att blästra en hel traktor. Hyr en bläster och en kompressor på minst 5men dag. Köpte mig en bläster från Jula när jag höll på att jaga bort rost från bilen och denna har visat sig vara användbar till mycket annat!


Jag har hört att man kan köpa sakerna för blästring på biltema.

Biltema har dock inga längre, kanske jula har sitt fortfarande. Min smäckiga biltemapistol orkar tom att blästra med stålgrit. Köp en säck riktig blästermedel och prova med! Jula , Bilte- ma, Verktygsboden m. De är lika till storleken och har alla ungefär samma tillkortakommanden.


Jag köpte från Jula igår men ser att det står innehåller Kvarts? Du hittar Nordblasts produkter hos våra återförsäljare. Miljövänlig sodablästring lämpar sig utmärkt för rengöring i hushåll, restaurering och rengöring av bilar .

Håller på att blästra ner lite detaljer och undrar om de räcker med att dra på grundfärg eller. Sanden fick tydligen användas till allt annat utom blästring. Jula har tydligen också blästersand för samma pengar.


Har byggt ett blästerskåp som jag tänkte driva med min Atlas Copco LEsom har 150liters tank. Jag har införskaffat Julas blästertankset så det räcker lite längre mellan. Slipa dessa ytor är mitt rå och blästra där du har lite tjockare gods.


Metoden med blästring lär ha kommit till genom en slump då kasserade. Blästerpistoler och tillbehör - Jula. Visa filter Stäng filter. Fyll behållaren med blästermedel. Det som fungerat bäst för mig är blästring i blästerskåp typ Jula.


Montera önskat munstycke på verktyget . Alla smådelar som går att vända i skåpet tar jag där. Egen verkstad samt mobila utrustningar. Eller köpa en bläster och blästra så mycket som möjligt och sedan.


Blästring , rostskyddsmålning och sprutförzinkning. Köpte en punktbläster på jula och passade på att köpa smuts- och .

Hjul, Däck, Fälg, Slang mm. Jämför priser och läs recensioner på Elverktyg. I mitten mellan stationerna är det öppet vilket är praktiskt om man ska blästra på en större del ihop eller skicka detaljer mellan varandra. Helt öppningsbar front p. Gissar att både Julas ”Filtersand” och ”Filtersand för blästring ” är relativt ofarliga, samtidigt så kan det vara helt olika innehåll men fortfarande . Jag har ett Jula -skåp, men bytte slangar inne i skåpet direkt, .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg