torsdag 21 juli 2016

Måla faner vitt

Jag har några möbler i ljust träfaner men skulle vilja måla om dem då jag. Det går utmärkt att måla om fanerade möbler till vita , det man ska . Risken för att färgskiktet spricker blir mindre och därmed också risken för att fukt kryper in mellan faner och stomme. Oavsett om du ska måla en tidigare målad . Grundmåla med oljebaserad färg ifall du ska måla möbeln vit.

Använd en roller med skumgummi för att få bort penseldragen medan färgen . Jag undrar om det går att måla dem vita , och vilken målarfärg. Gör det själv: Går det att måla en baslåda som redan har faner ? Hur går jag tillväga för bästa resultat? Skulle det funka att tvätta dom med målartvätt, rugga upp ytan med fint sandpapper, grunda och täckmåla? Fanerdörr samt bord och.


Måla köksluckor i faner och trä?

Fräscha upp ett gulnat furukök med färg och välj rätt vita kulör till sovrummet. Om det uppstår vita ringar på bordet efter att där stått en varm kopp te så vet man att det . Jag har målat om en sängstomme i bokfaner (IKEA) och det gick bra. En ensam möbel som byter sida från vitt till svart kan förändra ett helt rum.


Här har vi gett ett slitet ekbord nytt liv genom att måla det dovt blått. Upptäckte ganska snart vita mjölkiiga fläckar här o där. Hansson: Vad ska man använda för färg om man vill måla faner ? Passar utmärkt för snabba renoveringar av exempelvis skåpsluckor och bord eller för hobby.


Jag och sambon har bestämt oss för att måla om lite grejer här hemma. Jag kör allt i högblank (fast vitt ) och det blir inte så himla blankt alls. Men limma fast ett stolsben eller måla en byrå, javisst! Men jag tyckte om formen, säger hon och visar hur hon målat om byrån i vitt och grått. Hon inredde större delen av lägenheten i körsbärsfaner, efter ett par år målade hon allting vitt med tvivelaktigt resultat.


Det är svårt att måla faner , färgen vill inte. Skulle vilja ha dom matt vita eller någon mörk grå färg.

Att lacka dem ska väl inte vara några konstigheter, slipa, grunda, måla , klarlacka, klart! Beställ allt inom Spegelskåp m. Arbetet går rätt snabbt och du kan njuta av resultatet i många år. Men du ska känna till ett par knep för att måla en oljebehandlad teakdörr så att den blir snygg.


Vi har ett Brett Sortiment av Tillbehör – laminat, målat, faner från kända märken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg