tisdag 23 juni 2015

Färg till fälgar

Specialfärg för målning av fälgar. Tack vare en ingående speciallack är färgen slag- och slitagetålig, samt tålig mot salt och grus. Fälgfärg till dina fälgar.


Om du får repor i dina fälgar kan du använda fälgfärg för att bättra på och återställa dina fälgar. K akrylbaserad färg med .

Du kan även välja att blästra dina fälgar istället för att lacka om dem. Vilken färg på mina fälgar ? Vad för färg på sprayburk för att lackera fälgar? AutoK har 4-olika kulörer, och kan inhandlas på mekonomen.


Nu läste jag inte fälgstorlek, men . Fräscha upp bilens fälg , bromsok, motor och lack med sprayfärg och spraylack. Vårt sortiment innehållar lacker från vanlig mattsvart till tvåkomponentiga .

En sprayburk räcker till 2st fälgar. Alkydbaserad täckfärg för lackering av fälgar , tröskellådor, spoilers, motorrum m. Bästa resultat erhålls om man först lägger en grundfärg. Andreas har själv renoverat sina fälgar med gott resultat. Jag betalade ca 400kr för all färg , sandpapper och spackel. Ska lacka mina blästrade alufälgar och tänkte sprutmåla dem.


Har ingen kontakter med någon som pulverlackar,så det får bli vanlig lack. Innan bytet till vinterdäck så ska fälgarna lackeras men är i valet och kvalet om jag ska byta färg eller inte :rolleyes: är sugen på en lite mörkare . Bugar Nu till frågan, vad ska jag använda för matriel: Svart färg såklart, men vilken sort? Pulverlack är enda vettiga alternativet på fälgar. Ska i veckan lämna iväg fälgarna på lackering, har lite funderingar på vita fälgar men vad har ni för synpunkter? Gärna bilder på blåa bilar med . Metallicfärg på sprayflaska ska alltid täckas med klarlack för att ge en skyddande, blank yta.


Hållbar spray för att måla fälgar och navkapslar. Har ej kommit så långt att lära mig hur man gör det i photoshop .

Råkar vara ägare av en vackert blå vespa Rally 1och har funderat lite på det här med färg på fälgar. Diskussion oVit bil och färg på fälgar i AutoPower Forum Styling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg