torsdag 18 juni 2015

Odla i växthus blogg

Men äntligen idag fick mina plantor flytta ut i växthuset. Nu hoppas jag på att mina tomater ska trivas väl i mitt växthus ända fram till hösten. Jag arbetar på Willab Garden som växthussäljare och mina stora intressen är odling och trädgård. Det verkade vara ett smidigt alternativ till att odla i krukor (jag har inga jordbäddar i mitt växthus ), så nu får vi väl se hur det funkar!


Möt och inspireras av en sann odlingsentusiast med prunkande växthus och en.

Med mottot Odla din egen mat – från frö till tallrik odlar Tyra Hallsénius Lindhe. I mitt VÄXTHUS drar jag upp allehanda plantor till köksträdgården, senare på säsongen odlas det huvudsakligen. Etiketter: blommor i köksträdgården, köksträdgår odla din mat, potager. Följ min blogg med bloglovin . Charlotte Anderssons blogg hette tidigare Trädgårdsflow, men har nu bytt namn till Gardenflow.


Skapa rum i trädgården – stor guide med fina växthus. Odla potatis – bästa tipsen för en bra skörd. För några veckor sedan städade vi ur växthuset och grävde upp den sista potatisen.

I länklistan finns länk till reportaget jag skrev . Det började med tre små frön som såddes i april - Vi hade aldrig kunnat gissa oss till vad dessa monsterplantor skulle ställa till med. I början märkte vi mest dess . Egentligen är det inte speciellt svårt att bygga ett eget växthus. Ett leva hållbart och miljövänligt handlar inte bara om att odla sin egen mat . Då är du välkommen att delta på våran Odla Svenska kurs som. I Malmö handlar det om ett nytt växthus vid nybyggda Holma torg mitt . Ett växthus är absolut inte nödvändigt – men med hjälp av det kan du förlänga.


Fem av mina favoritböcker om att odla för husbehov. Vi läser båda din blogg nu och ser fram emot att leva ett “Underbara Clara-liv” ? Ni som följer mig på Instagram vet att jag och min kära sambo inte riktigt varit överens om var vi ska ställa köksträdgården. Vi tog ju bort lådorna när växthuset.


Jag gick ut i nattlinne för att öppna värmetunnlarna i växthuset och upptäckte att det var skönt ute. Trots att jag är barbent. På vägen tillbaka kikade jag i slänten . Funderar du på att bygga ett växthus ? Då finns det en del beslut och regler att ta hänsyn till.

Här är en guide med det du behöver veta för att . Dagboken är en blogg om livet i växthuset och orangeriet. Odla ätbara blommor runt uteplats och växthus. För mig är trädgård kreativitet, växter, odling , ätbart, djurliv, utmaningar,. Jag startade min blogg helt nyss för att bättre kunna följa upp och minnas . En blogg om kryddväxter, örter och annat ätligt!


Lite finns det allt i rabatterna också, även om en del har frusit bort: i växthuset håller minikiwin på att utveckla . Det här är KÖKSTRÄDGÅRDEN en blogg som bara handlar om att odla. Att odla på bredden och inte höjden i ett växthus är otroligt mer effektivt. Han har en rätt så omfattande och välskriven blogg där han skriver . Vi beställde ett växthus från Classicum – det heter Helios och är på kvadratmeter.


Tomater och chili ska jag odla i stora krukor istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg