måndag 7 mars 2016

Bygga växthus själv

Jag har ritat, konstruerat och byggt det helt själv , med mina egna händer. Så efter ett tag väcktes tanken på att bygga ett växthus av dem. Oavsett hur stort eller litet växthus du vill ha, blir det billigast att bygga det själv om du använder begagnade fönster.


Här finns en ritning till. Har du planer på att bygga ett eget växthus ? Romantiskt växthus med skjutdörrar.

Mörkmålat växthus av gamla fönster. Enkelt växthus att bygga själv av gamla fönster. Så var det för Anitha och Fredrik och deras växthus fungerar bra som prin. Bygg en takstol av 45xmm och 45xmm.


Få bygginstruktioner och inspiration för att bygga ditt eget växthus , så att du kan förlänga den nordiska sommaren. Någon som byggt eget träväxthus. Bygga växthus i trä och isolerplast. Ett växthus är något som många trädgårdsägare drömmer om.


Expertråden för att planera och bygga ditt eget växthus - steg för steg!

När jag började drömma om ett platsbyggt växthus letade jag runt på nätet för. Gamla fönster är utmärkta att bygga växthus av. Munblåst fönsterglas ger vackert ljus i växthuset.


Hittar du dubbelkopplade fönster blir det dubbelt så många . Kan ett växthus bli mer personligt än om du bygger det själv ? Har funderingar på att bygga ett eget växthus från scratch istället för att. Den som har fått tag på begagnade fönster kanske vill bygga ett växthus själv. En sak som är viktig att tänka på är att man måste ha rikligt med . Funderar du på att bygga växthus ? Enligt rådande bygglovsregler får man bygga ett fristående växthus upp till kvadratmeter utan bygglov. Hur viktigt anser du att det är att din partner är duktig att bygga och fixa hemma?


Jan berättar hur han har gjort precis allting från grunden helt själv. Ibland kan jag tänka ”Äh, jag köper ett litet färdigt, billigast möjligt”… till att jag drömmer mig bort och vill ha ett i viktoriansk stil som jag kan .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg