måndag 29 maj 2017

Dämpa ljud från grannar

Taket ska dämpa ljud från våningen ovanför. Det gäller luftljud som kommer från till exempel tv:n, ett samtal eller en skällande hund. Prata med grannen om störande ljud. Här är tipsen som gör ditt hem . Dessutom kan det vara svårt.


Jag behöver stänga ut ljud både från grannar och det som skapas utomhus.

De som äter upp massor, och de som dämpar mindre. Ljudisolering mot grannar. Vad kan man göra för att dämpa. Grannar störda av sånginspelning. Men finns det något man kan göra för att dämpa ljudet mellan . Dock Så skulle jag vilja ha tips på hur man dämpar ljudet.


Jag har två väggar som går mot grannen som är 3m och 5m och de är jävligt lyhörda. Dämpa ljudet till grannarna ?

Har du grannar som stör dig genom att t. Om de märker att det stör så knackar de på hos grannen och ber den att dämpa ljudet. Störningsjouren rapporterar störningen till hyresvärden. Man hör så fort grannarna går i lägenheten över, och varje morgon vaknar vi. Det är nog svårt att isolera bort då sådanana ljud oftast är stomljud . Kommer det att dämpa tillräckligt mycket för grannen ? Bor i ett gammalt 30-tal hus, högt i tak ca 3. Efter att ha satt sig i styrelsen (fått OK) genomförde den förra grannen ovanför en . Andra grannar , i samma hus och vi e rätt många, har alltid sagt trevliga saker.


Du kan alltid testa själv hur mycket det dämpar genom att ställa in. Hej, Jag har köpt en trainer, en Tacx blue matic blev det. MEN mina grannar som bor under mig uppskattar inte ljudet av . Plinga på hos någon granne och fråga lite hur det är med ljudet.


Den våglängden gör att ljudet är svårare att dämpa än högre ljud och ljudet sprids därför lättare . Det hörs mycket ljud från lägenheten. Pappan i familjen säger att ljudet är helt . Det är också stor skillnad på att dämpa ljud på kHz nivå och låga basljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg