torsdag 11 maj 2017

Måla garagegolv biltema

Färgflingor golv grå kg. Lämplig för målning på markgolv. Ska måla ett garagegolv på ca kvm. Lurar lite på Biltemas golvfärg, är den bra ? Måla asfaltsgolv i garaget? Plastplattor till garagegolv ?

Jag är inne på att måla mitt framtida garage med biltemas golvfärg, jag . Hur tjockt målar man med Biltemas epoxifärg? Hade tänkt tvätta och måla mitt garagegolv då förra ägaren av huset var en riktig snuskpelle. Här får du nog prata med personalen på Biltema.


Har kollat på biltema , och med en snabb huvudräkning kommer jag. Planen är att måla om garagegolvet i sommar nåt som jag har dragit mig. Har någon erfarenhet av hur länge ett målat golv håller?


Var runt lite idag och kolla på alternativ till att måla golvet i garaget. Jag har också epoxy (från Biltema ) på garagegolvet och är mycket nöjd med det, jag har väl haft .

Inget som helst fel på Epoxifärgen biltema har, de har ju inte gjort den själva. Tjena, jag ska måla om mitt garagegolv (betong) i lämplig färg, så billigt som möjligt. Jag ska måla mitt garage ( golv och väggar) och nu undrar jag om någon testat Biltemas eller Julas golvfärg? Det kanske finns någon . Istället för att måla så betämde jag mig för att köpa klinkers , efter lite googling så blev valet biltemas. Funderar på att måla golvet i de nya garaget och stötte på denna färgen:.


Jag hade nog hellre valt biltemas 2k golvfärg, en epoxifärg som . Jag ska på biltema på lördag och funderar lite på deras. Ska även bli intressant att se hur det går att bättra eller måla om när nu det blir aktuellt. Hur bör man göra när det är ett gammalt golv som gamla färgen delvis har . Vet inte varför det gör så, men kan inte måla om över för då måste jag slipa.


Biltemas 2k har jag använt och är riktigt nöjd änsålänge, efter en . Två komp, marmofloor färg? Dom golv jag målade var i tvättstugan och i min verkstad. L men det låter DYRT att måla 250mgolv :P kanske . Jag funderar på att använda Biltemas primer för plast o metall.


Om jag förstod dig rätt, så målar Biltemas epoxifärg på botten. Tänkte försöka måla golvet i garaget innan vintern och funderar lite vad . Någon som vet någon bra färg att måla betonggolv med?

Testade biltemas men blev riktigt besviken på resultatet. Mest industrigolv men garagegolv är bara en enklare variant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg