onsdag 18 april 2018

Biltema glasbläster pistol

Någon som vet vart man kan köpa en glasbläster pistol ganska. Varken jula, rusta, eller biltema nämner ett ord om glasblästring på sina sidor. Erfarenheter av verktygsbodens blästerskåp? Köpte mig en blästerpistol från biltema en sån med slang ner i en hink där.


Använd soda (bikarbonat) för att skonsamt avlägsna färg eller beläggningar på rostfritt, krom, gummi eller.

Biltemas blästerpistol med 2m slang med plåtrör gör det inte. Vår stora pistol visade sig dock vara i största laget för tunnan och därför valde vi. En bläster drar stora mängder luft och den kompressor man . Funkar det inte att glasblästra stål och man måste ha annat blästermedel till det? Biltema har annat okså i sitt sortiment - men du måste tänka på att ha. Jag lovar,d e inte så mycket lättare med en bläster.


Min blästerpistol funkar skitkasst, gör jag ngt fel eller.

Jag har använt deras blästerpistol, den med en burk på undersidan av pistolen. Blästring med biltemas grejer! Det funkar men det går åt myyycket sand och det är lite . Dessutom skadar inte blästern gummi, glas eller krom. När du är nöjd med resultatet är det enkelt att städa genom att skölja med vanligt vatten.


Har även provat en pistol från biltema men resultatet är detsamma. Jag har inhandlat en punkt bläster och en vanlig blästringspistol på biltema. Och att den gamla pistolen från JULA tog mer luft känns det som och att. Jag har samma bläster , den är kass som den levereras!


Michael Meier skrev: Pistolen och ejektorn är int svenskt bygge, det har vart likadant i . Köpta själv biltema blästerpistol för 129:- med olika munstycken, punktbläster. Funkar kanon att köra med aluminiumet i en vanlig pistol. Tänk tex om man skulle blästra ett block och få ner glasbläster i. En biltema med slang ist för kopp, kör med en 4hk kopressor med 50L . GLHänder ingenting på.

Kraftfullare kompressor och bättre bläster borde göra susen. Får väl se till att låna en kompressor och skaffa en bättre pistol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg