torsdag 18 augusti 2016

Plastremsor för virkning

Tips för dig som vill virka med plastremsor. Radikal återvinning av plastpåsar, kassettband och videoband. Låga priser och snabba leveranser.


Tänkte virka plastmatta, sån där som var modern förr. Frågan är var finner man sådana plastsnören.

Jag återanvänder ofta material, bl. Dessa mattor virkade jag på talet och de håller för evigt. Följ bara ett vanligt virkmönster till en rund enkel duk. Kom ihåg att dra plastremsan med lite vaseline.


Denna pin hittades av Linda Persson. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest. Virkar plastmattor á la 70-tal. Virklusten ramlade på mig igen.

Jag har haft några projekt på gång uppe i hjärnkontoret men har inte riktigt haft . Här beskriver jag hur jag gjort men inte exakt hur man tekniskt virkar. Har virkat dessa tvålkoppar av plastremsor jag klippt av plastpåsar, s. Jag har dock inte direkt legat på latsidan, utan virkat en hel del på mormors överkast som jag skrivit om tidigare. Det sista i pysselväg jag och . Erika Knight har lite sådant i sina böcker, i Enkel virkning och i den allra senaste som jag tyvärr inte minns namnet på. Plastband till virkade mattor.


Path= och kollade plastband. Såhär virkar du en sminkväska av plastpåsar:. Klicka för att förstora. Tillgänglighet: Out Of Stock. Författare: Nessle Lena.


PVC fri plastremsa som är återvinningsbar. Används med fördel till stickning, virkning och broderi. Att skapa kläder, leksaker, gosedjur och dockor är detta . Pärmen har spruckit i kanten på insidan mot första bladet. Boken är hel men sprickan finns över hela sidan både .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg