onsdag 9 november 2016

Blästra biltema

Hejsan funderar på att göra om min Golf mktotalt. Min blästerpistol funkar skitkasst, gör jag ngt fel eller. Hur mycket sand ska jag köpa? Blästring med biltemas grejer! Har någon provat att blästra sin ram med deras grejer?


Med ett enkelt vridmoment på munstycket kan du byta från slitande blästring , lämpligt för svåra rostangrepp.

Krånglig rubrik kanske, men jag ska fixa rost hade jag tänkt, jag har en 25L kompressor på bar. Glas vet jag inte vart man köper men det kan rekomenderas om du inte vill gå allt för . Min fråga är om det skulle vara görbart att blästra de. Har även provat en pistol från biltema men resultatet är detsamma.


Biltemas blästerpistol med 2m slang med plåtrör gör det inte. Kraftfullare kompressor och bättre bläster borde göra susen. Köpte mig en blästerpistol från biltema en sån med slang ner i en hink.


Jag har inhandlat en punkt bläster och en vanlig blästringspistol på biltema ( länkar nedan). Punktblästern spottar ur en pöl med sand på ytan som ska .

Funderar på att försöka blästra mitt 100A drev för det är så rackarns svårt att. Funkar det att blästra med Aluminiumsilikat från biltema eller ? Nu funderar jag på om jag ska skaffa biltemas bläster. Det kommer bli BETYDLIGT billigare än att köpa grus i akvarieaffär och på dom bilder . Har liknande funderingar kring blästring och skulle mer än gärna också höra. Tjae, många rekommenderar ju faktiskt Biltemas kompressorer. Först slipa bort rosten och sedan blästra med punktblästern kanske är.


Du sprutar på ett högt tryck på en ytan du ska blästra , man kan säga att av allt. Ska man bara blästra en ram så kan man lika gärna köpa tillbehör på biltema. Ska nog prova med såndär bläster , svärfar har en 3cyl gammal kompressor som nog klarar en del . Den flödet vid 6bar, rekommenderar 7-8bar vid blästring för att det ska . Monteras i borrmaskin och sedan rensar och rengör du snabbt och effektivt alla typer av järn-, metall-, plast-, sten- och betongytor från rost, oxider, slagg och färg. Jag ska blästra lite större saker tex en traktor och ett tippkärre bygge. Har en biltema kompressor till att blästra rost på fordon.


Jag vill inte blästra - dyrt, smutsigt och med risk att gelcoaten skadas. Någon som testat Biltemas färgborttagningsmedel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg