torsdag 20 juli 2017

Behandla trall med såpa

Vad kan ni rekomendera för såpa att rengöra trädäck med och hur många. Du har fram till i vår att fundera på hur du vill sköta o rengöra din trall. Det ska ju inte behövas någon behandling alls av tryckt virke sägs det ju iaf . Hindrar såpan även en uttorkning=sprickor i trallen.


Hur får vi nbsp;trädäcket snyggt igen?

Behandla altanen ofta eller sällan. Om man väljer olja får man behandla varje år. Enklast är att skura med såpa en gång varje år. Såpaskura trätrall med såpa och skurborste på skaft levang skurborste 1. Utan behandling grånar träet, men däcket kan också få stickor och sprickor. Hur ofta behöver tryckimpregnerad trall underhållas?


Första åtgärden är nog en skrubbning med vatten och såpa med en borste. Enklast, men kanske jobbigast, är att för hand skrubba med såpa och.

Så någon form av behandling är nog att rekommendera, menar hon. Jag kör delar såpa , del vatten, och sen kör över altan varje vår,. Vi hade tänkt olja in vår trall på balkongen men måste först rengöra den.


Kan man göra det med såpa. Få plankorna på altanen att bli ljusare. Hur på bästa sätt behandla ett trädäck.


Jag brukar skura med såpa och kallt vatten som är en behandling i sig. Inga sprickor viktigt – behandla med olja eller en terasslasyr. Vet inte om jag behöver byta trall oftare än den som oljar in sina. Jag kör med såpa istället, först tvättar jag med såpa och vatten och spolar av . Det ska helst inte regna på i alla fall dygn efter behandling och redan dagen efter. Jag har tidigare rengjort trädäck med såpa och lite klorin, men.


Trall skruvar man alltid med trallskruv som ska vara av rostfritt syrafast A4. Använd inte såpa innan behandling , det finns särskilda tvättmedel som ska användas för att ta bort gammal olja och nedbrutet trä. Här får du tips hur du bäst ska behandla din altan.


För detta krävs en hink med vatten, miljövänlig såpa och en skurborste – bra för både plånboken och miljön.

När jag har lagt trall med vanligt virke så har jag oljat in den en gång. Undvik att behandla med olja. Att såpskura trätrall, altangolv är ett alternativ till att olja det samma. Såpskurning ger en mjuk och lite varm.


Förvaringstips, ny walk in closet eller hjälp med att rita upp en Elfa-förvaring? Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för konsultation och hjälp. Behöver jag verkligen behandla en tryckimpregnerad trätrall?


Att tvätta altanen och välja såpa för trallen kan verka svårt, men med rätt tips och metoder så kan du enkelt få jobbet gjort. Klicka här för att läsa vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg