måndag 5 februari 2018

Hänga gardiner i taket

Idag ska jag som utlovat visa er hur jag satte upp mina gardiner från tak. Genom att hänga gardinerna på en skena i taket är det också lätt att . När du hänger gardinstången bör du sträva efter att sätta den så nära taket som möjligt. Du kan också välja en takskena för dina gardiner.


Jag har valt ljusa gardiner , men även mörka gardiner kan vara. Med combobandet kan du hänga upp gardinerna på fyra olika sätt – Den moderna wave upphängningen, veckad gardin med fingerkrokar, rynkbandsgardin .

Så hänger du bäst gardiner i ditt hem – tips för att lyckas! Men att hänga gardiner så att de får rummet att se större och högre ut funkar för. Gillar man inte gardiner från tak så häng dem iaf. Tänk på att du inte behöver sy upp en gardin , man kan använda . Jag får ofta frågor kring hur man bäst hänger gardiner.


Att sätta gardinstången ända upp i taket höjer rummet och ger ett luftigare intryck. Där dina gardiner kan hänga. Bakom varje gardin finns en.


Du kan montera dem på väggen eller i taket och anpassa dem helt efter dina behov.

Idag tänkte jag bjuda er alla på en liten guide i hur man kan hänga sina gardiner för att få den snyggaste looken. Skenan monterar du i taket eller högt upp mot taket på önskad vägg,. Många är skeptiska mot att hänga upp gardiner med skena eftersom de . Att hänga i taket gör ju att gardinen hamnar en bit in i rummet. Gardinen skall ju hänga under taket (så klart) och en profilerad . När du ska hänga upp gardiner tänk på att helst sätta en skena i taket för att få rummet att se större ut och känslan till taket högre. Om du inte har möjlighet till . Vi följer med Lisa på Fönstret i Lund när hon hänger gardiner i ett nybyggt.


Ni vet att jag är förtjust i att hänga gardinerna i taket i takskenor. Fingerkrok för takhängda gardiner (även till andra) mellankort vinkel mot . Hänga upp gardiner kan vara lätt – om du har koll på reglerna. Häng gardinstången högt i stället, så nära taket som möjligt! Annars är det ju lätt att bara ta en gardinstång för ett bredare fönster och hänga upp.


Du kan ju hänga den nära taket och använda gardiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg