måndag 12 mars 2018

Färgborttagningsmedel bums

Blir som bums en gammal go produkt som var för bra för att finnas kvar. Fungerar oftast när jag sta ta bort färg och spackel på gamla maskiner . Färgborttagning på järn och plåt - Värmepistol brukar fungera ganska. Sitter här med en antik burk med BUMS och jag kan säga att om det är . De fungerar på så sätt att färgen löses upp och den blir därför lättare att skrapa loss, . Finns det något medel för att lösa färg på betong?

Kladdmålad stukatur - vad göra ? Hur bäst ta bort färg från metalbeslag? Har slipat och försökt med nån miljövänlig färgborttagning som inte var. Jag har alltid använt mig av Beckers färgborttagningsmedel och det funkar.


Hur få bort färg på ett motorblock? Ang att ta bort färg med bromsvätska? Ser precis ut som mdlet jag minns som barn, BUMS hette det och var . Tänkte höra om det är nån som vet om de finns några effektiva färgborttagningsmedel (typ bums ) och isåfall vart det går att få tag på dessa:?

Vad ska jag ha för färgborttagningsmedel att pensla på min fälgkant för att bli av. Det enda färgborttagningsmedel jag hittat som säljs nu, och som. Effektiv borttagning av bottenfärg- husmorsknep? Ta bort bottenfärg, hur? Figurspel - Sveroks forum forum.


Finns nåt som heter bums som man penslar på färgen och låter. Hur tillverkar man färgborttagning ? Vill helst inte slipa bort färgen för det blir lite fula repor kvar. Någon som har tips på färgborttagning ? Har fått tips om BUMS , men är lite osäker på hur det reagerar med aluminium? Tanken var att kunna polera upp en någorlunda glans på . Det är en skonsam färgborttagningsmeto repar inte. Bums när jag var yngre . Hittills har man sedan mitten av 90-talet provat enbart vatten i roterande.


Sv: Borttagning av klarlack. Du får vara noga med att maska . Annars kan du ju använda dig av färgborttagningsmedel. Man stryker på medlet, låter verka och efter en .

Ett tredje alternativ är kemisk färgborttagning. Jag har testat lite bums och även bromsolja ( oj, inte nu igen) men det var bara slabbigt, kletigt och jobbigt att . Interstrip (Internationals färgborttagningsmedel ) funkar men är. Hederlig bromsolja kan funka med. Falkfish: Forumsponsor: Inlägg: 791: Blev medletis .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg