fredag 10 april 2015

Måla lackade möbler

Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Använd ett mildare sandpapper om ytan är lackad. Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om.


Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Möbler med vacker patina. I samband med att jag målade om väggarna i vardagsrummet fick jag för mig att även måla om våran tv-bänk i samma färg som väggen.

Men på begäran kommer nu tips på hur man målar om möbler hemma. Här är alltså mina bästa tips för vad du ska tänka på när du ska måla. Ska måla om en liten möbelgrupp till min sons rum. Jag tror att det är målat i en lackfärg, blått.


Kan man måla om en lackad möbel. Hur måla möbler vita så det blir snyggt? Skulle vilja måla allt vitt, är det någon. Om du ska göra det på rätt sätt behöver .

Ska du fräscha upp den där häftiga. Mattslipa ytan lätt mellan . Du behöver därför oftast inte grundmåla redan målade och lackade möbler om färgen . Måla dina möbler och snickerier med Sveriges populäraste lackfärg. Läs våra målartips och råd för hur du når bästa resultat.


För att måla dina utomhusmöbler med täckfärg använder du Bestå Fönsterfärg trä för bästa resultat. Färgen täcker bra och ger en väderbeständig yta med god . Jag har målat om en del möbler annars och brukar oftast slipa så gott det. Det går alldeles utmärkt att slipa på lackad möbel och sedan måla. Jag hade ett lackat vitrinskåp som jag ville måla , men inte slipa ihjäl mig på att. Ett gediget underarbete lägger grunden för ett lyckat resultat när du ska måla möbler och snickerier.


Lär dig mer om hur du gör hos Beckers Färg! Måla om en möbel och få den att se ut som ny. Följd de här stegen för bästa resultat.


De kan även användas för rengöring av mindre ytor (t ex. lister eller mindre möbler ) inför målning. Jag har ett antal gamla möbler som jag vill måla om med linoljefärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg