onsdag 29 april 2015

Sätta upp gardinstång

Beroende på vart du placerar gardinstången i förhållande till fönstret, uppnår du olika effekter. Klicka och få monteringstips till ditt fönster. Dessutom dämpar de buller utifrån och bidrar till att hålla kylan (eller värmen) ute.


Det vanligaste sättet att hänga upp gardiner på är med en skena av aluminium . Det kanske går av ren slentrian, samma gamla gardinstång som har hängt där.

Visst lockar det att hänga upp ostrukna gardiner och tänka att de . Hur monterar man en gardinstång ? Vi hjälper dig att montera en gardinstång med hjälp av beslag i hållare eller vägg. Köp gardinstång online på Hemtex. LÄS ÄVEN: Gardinstänger – tips för att välja rätt stång. Det absolut enklaste sättet att montera en gardinstångshållare, är om du har ett redan fastmonterat.


Välj hur du vill hänga upp dina gardiner.

Detta mått är inklusive knopparna. När du väljer fästen, tänk på att gardinerna ska kunna hänga fritt från fönsterbrädan. Hänga upp gardiner kan vara lätt – om du har koll på reglerna. Ett väldigt vanligt misstag är att hänga gardinstången långt ner, ungefär i kant.


För att öppna upp ett rum är knepet att låta gardinstången vara längre. När du hänger gardinstången bör du sträva efter att sätta den så nära . Jag har två rum här i min lägenhet som saknar gardiner och när jag frågade om jag kunde få låna en borr för att sätta upp dessa så påstår . En skena kan sättas både i tak eller på vägg och klarar mycket tyg som. Jag valde att sätta två paralella skenor i taket för att få den där riktiga hotellkänslan.


Hur sätta upp gardinstång Inredning. Glad i hågen begav jag mig till Ica Maxi för att köpa en gardinstång till min första lägenhet. För att få hotellkänslan kan du sätta upp gardinerna med en diskret gardinskena eller välja en dekorativ gardinstång som du monterar nära taket. När du köper en komplett gardinstång har vi lagt med en reglerbar. Vad för plugg ska jag använda?


Stången är närmare 3meter, är det expander plugg i metall? Tror att det är enkelgips.

Tänk efter innan du väljer gardinstång. Sätt inte gardinerna för lågt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg