onsdag 30 september 2015

Tvätta trasmattor med högtryckstvätt

En trasmatta ska tvättas med såpa och sjövatten. Vi tillämpar en mer modern metod för att tvätta våra mattor. Jag har stora trasmattor som mina förfäder har vävt o vill inte maskintvätta. Det bästa sättet att tvätta trasmattor är att lägga dem i snön!


Tvätta trasmatta i tvättmaskinen? Granne med Selma - Blogg: Grönsåpa och trasmattor grannemedselma.

Finns det något härligare än att lägga på rena trasmattor på såplutade golv? Har du en högtryckstvätt rekommenderar jag . Högtryckstvätt utan rengöringsmedel. Underifrån först så skiten åker ur . Så jag undrar då om den går att tvätta i en vanlig tvättmaskin? Randiga trasmattor i bomull tvättas i kallt vatten med såpa.


Udda saker i tvättmaskinen - Noga. Mindre plastmattor och små trasmattor brukar kunna köras enligt .

Med trasmattor får man väl göra så med båda sidorna. Trasmattor i tvättmaskin? I år ska jag tvätta på terassen, antingen med eller utan högtryckstvätt. Det finns en mängd skiftande råd om hur man ska göra för att tvätta trasmattor i maskin – men så här gör jag och är nöjd med resultatet.


Det gamla beprövade sättet att tvätta trasmattor är att skura dem med skurborste och såpa och sedan skölja dem i sjön. Låt mattan torka hängandes vertikalt. Den gamla metoden att tvätta mattan på bryggan är fortfarande den enklaste . Ann-Kristin hur tvättar man trasmattor med högtryckstvätt.


Vill nästan börja tvätta mattor (har bara en slämplig) på bryggan. Eller har de plast- trasmattor ? Jag brukar skaka och sedan tvätta med såpa i badkaret. Min svärfar brukar tvätta.


Jag vet inte ifall han använder något rengöringsmedel på dem men det skulle man väl . Problemet är att hitta något sätt att hänga upp dem på. I färgade trasmattor , speciellt röda . Vi hade två billiga, väldigt smutsiga trasmattor och jag hängde ut. Det ska du tänka på innan du köper högtryckstvätt - Bolist.


Om jag kör roterande högtryckstvätt , sedan behandlar och sköljer av efter ett par timmar och inte.

Du skall tvätta det innan du lägger på. För att inte riskera rutschkana brukar jag ha en trasmatta på gångstråket på vintern .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg