tisdag 13 oktober 2015

Behandla betongbord ute

MBJ Designs bordsskivor är gjutna i betong , ett naturmaterial innehållande. För de betongbord som står ute är det extra viktigt att dessa såpas in regelbundet. Det finns många sätt att behandla sin bänkskiva i betong på.


Det här är ett av de bästa och det absolut populäraste i vår butik! Vi valde att behandla ytan med vattenglas men det finns även andra metoder att behandla betong.

Betonglack och Betongtopper. Exempelvis lack, vax och betongolja och det . Se vårt utbud av effektiva betongprodukter på nätet. Vill du gjuta betongbord själv eller köpa färdigt?


Ett stilrent bord i betong är lika användbart ute som inne – här med hopfällbart underrede i metall. DIY: steg–för–steg–guide för att göra ett betongbord. Om du vill behandla ytan kan du olja eller vaxa bordet för att göra det lätt att torka av, .

Vad är målbilden som jag är ute efter? Jag läste på betongdesign. Använde mig delvis av er sida när jag skulle ge mig på att behandla en skiva i betong som jag gjutit själv.


Behandlad BETONG som golv? Problemet som nu uppstått är att jag . Att gjuta själv i betong börjar bli populärt. Och att man kunde behandla betong med linolja var nytt för mig.


Den ger ett vattenavvisande varaktigt skydd och förhindrar inträngning . Det är riktigt roligt att gjuta med färgad betong. Du kan behandla betongytan med olja eller lack. Båda varianterna gör ytan en . Nu är egentligen bästa säsongen att börja med att gjuta i betong och det finns. Visst det blir lite kladdigt och det är bra om du kan vara ute och . Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong.


Ta del av vår stora guide och beställ finbetong på.

Stenplattor av betong är inte lika täta som natursten av exempelvis granit och kan ta skada av . Här hittar du tips när du ska gjuta med betong och gör det själv instruktioner som visar hur man gjuter i betong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg