torsdag 22 oktober 2015

Laga mattfransar själv

Fransarna och långsidorna slits ut först. De är också enklast och billigast att laga. När själva mattluggen är utsliten går det att sätta i nya knutar.


Köp bara det du själv vill bo och leva med! Kan man själv tvätta den med vatten och mild tvållösning eller måste.

Kanske tofsar på kudden eller någon variant på mattfransar på en vävd matta… eller som här nedanför där du hittar några exempel till på . För den som själv vill laga sin matta och lära sig hur det går till erbjuder Eva. Under en helg får man på små provbitar lära sig att kasta över. Vi har listat saker du kan göra själv och vilka elarbeten du ska lämna åt proffsen. Om en sladd har gått av eller om isoleringen har skadats får du inte laga den. Tisdagens kvällssysselsättning - att knyta mattfransar på den här lilla jutemattan som skall bli.


Du kan få vara min köksmus och laga min mat. Där får man själv dricka lite kaffe och prata med vuxna medan barnen leker.

Den här regeln är jag själv dålig på. Här sitter jag och knyter mattfransar. PLUS Middagsmaten lagar sig själv medan du sover eller är på jobbet. Nja, riktigt så magiskt. Men de brottas fortfarande med trösklar och mattfransar.


Han ser att det är disk att ta hand om när han ska laga mat och inte. Om jag levde med en extrempedant som gillade att kamma mattfransar så hade jag inte heller ställt upp. Hennes terapi säger hon tom själv.


Min mamma har aldrig varit hemmafru, annars hade hon antagligen sysslat med mattfransar också men just det. Han själv med alla sina typiska attribut: sandaler och slipover, det rufsiga vita håret. De Nio och kammat mattfransar i Den Stora Bankens direktionsmatsalar. Efter att kvinnan sett sig själv i filmen hade hon kunnat börja tillämpa.


Om hon får tvångstankar när hon håller på med vardagsaktiviteter, som att laga mat eller. Fast det visste han inte själv. Det är du själv som ska kunna laga till käket.


Och jag själv lovade i ett svagt ögonblick att åka till stället i fråga med Linn och inhandla möbeln.

Byrån låg i ett platt paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg