fredag 9 juni 2017

Avbärarlist båt

Båten är en motorbåt byggd i början av 80-talet. Nu den egentliga frågan: Vågar jag skruva loss listens fastsättning på akterspegeln och sedan kränga av . Hitta din nya fenderlist hoss Profillageret. Relingslist skyddar mot repor och ger din båt nytt liv ! Här diskuteras hur du på bästa sätt håller båten i toppskick!

Jag tror Du gör en god gärning om du utesluter avbärarlist av metall på din båt. Sloep har ett stort urval av extrautrustning och tillbehör för att göra din båt unik. Kraftig avbärarlist i gummi på skrovets aktre del. På de båtar jag dragit avbärarlist runt har det vid tillverkningen av båten , dvs i . Snygga till relingslisten. Hej, min relingslist på min är mycket ful, då den skadats av polermaskin.


Har någon av er haft liknande problem och . Några exempel är att polera, måla eller sprutlackera.

Vi har valt det sistnämnda alternativet . Jag verkar ha läck i min relingslist. Någon som har haft liknande strul? De blir roligare om vi är fler båtar och mer socialt när vi sluter samman i hamn. Avbärarlist vinkel m. List i PVC som går över kanten, blir både som avbärare och kantskyd finns i vit eller orange höjd mm bredd mm vikt kg.


Och det höll inte som avbärarlist i längden för det fanns inget stöd under den. Jag har sett någon båt med tamp, det ser snyggt ut men jag har . Inlägg om avbärarlist skrivna av lofallbom. Har en ganska risig relingslist på min båt och tänkte kolla om någon här ha bytt den och i sådana fall har några tips och så på vad man skall ha . Arbeten med fördäck och avbärarlist håller på just nu.


Varje båt från den här tiden är ett unikt tidsdokument. De byggdes för han en båt per ritning. Grovslipat däcket och sågat upp motorluckorna igen!


Nu börjar man se lite bättre hur det kommer att se ut :-) Kul jobb det här. Hur man rengör avbärarlist.

En rub skena är skyddsräcket på båtens skrovsida. Det fungerar för att skydda båten från kontakt med pålar och . Passar alla båtar som inte har reling på mer än 12m. Grå och helt ny, aldrig . Stång till badplattform på Quicksilver båtar. Jag bestämde mig i våras att byta relingslist och avbärarlist på Kismet,.


Båten seglar och manövrerar utmärkt med endast storseglet satt, något som är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg