onsdag 21 juni 2017

Gardiner hotellkänsla

Nu är det inne med långa, breda gardiner med hotellkänsla. Experterna på Perfection Makes Me Yawn tipsar hur du lyckas med trenden . Ett par vackra gardiner kan lyfta ett helt rum. Ett enkelt knep för att få till en lyxig hotellkänsla i sovrummet – se bara till att gardinerna har rätt . Hotellgardiner – Beställ större gardiner efter måtten på ditt fönster.


Få dina gardiner skräddarsydda.

Ljusa gardiner med mörkläggning som tillverkas efter dina mått. Gardiner på skena från taket är ett enkelt knep att få taket att kännas högre och rummet luftigare. Ett tips är också att låta gardinerna sträcka sig . Det är med andra ord en exklusiv hotellkänsla som kommer längre och längre . Här får ni se hur man kan sätta upp ett par gardiner och hur jag tänker. Vad man ska tänka på, vilka gardiner jag valt, veckban krokar, längder . Textilier som mattor och gardiner gör att ljudet i rummet dämpas. Vi berättar hur du skapar hotellkänsla hemma med härliga hotellsängkläder, täcken och överkast.


På så vis skapar man en härlig ombonad hotell-känsla.

Vad jag har använt mig av för produkter när jag fixade mina gardiner från golv till tak? I vårt stora, ljusa vardagsrum har vi inte haft gardiner alls tidigare men vi kände att det skulle ge rummet en mysigare känsla samt kunna reglera . Sätt upp tunga gardiner i en skena i taket. Gardiner som hänger precis ovanför fönstret är ett BIG NO NO.


Här vill vi skapa rymd och den där . I Vasastan i Stockholm ligger denna vackra sekelskifteslägenhet. Idag ska jag som utlovat visa er hur jag satte upp mina gardiner från tak till golv. Hur får man hotellkänsla med gardiner ? Ja, jag gissar att ni menar det ombonade , lite tyngre intrycket. Jag har en tung sidengardin parkerad till . I ett sovrum är det snyggt och blir mysigt att ha mörkläggande gardiner att dra för på kvällen.


Då blir det lite “ hotell-känsla ” på sovrummet. Stilrena gardiner och rullgardiner som ger en vacker miljö. Tunga gardinlängder med hotellkänsla eller skira luftiga gardiner med sommarkänsla. Sedan jag bytte gardiner i barnens rum har jag inte riktigt fått bog utan dessa underbara sammetsgardiner!


Självklart fick det bli ett par till vårt . Gardiner är ett särskilt effektivt redskap för att snabbt skapa förändring. Skapa hotellkänsla i sovrummet eller satsa på tunt och romatiskt.

Läs våra tips om hur du skapar ett sovrum med hotellkänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg