torsdag 22 januari 2015

Måla plastbåt biltema

Måla inte i starkt solljus, på heta ytor eller under fuktiga förhållanden. Se till att ventilationen är god. Applicera 2-lager med färgen.


Mängden förtunning beror . Tänkte måla fribord och reling på min styrpulpetare.

Jag har precis målat om min båt med biltemas färg. Innefärg i båten från Jula? Kom gärna med tips och trix på hur man ska måla båten, har inte gjort. Jag vill ha det billigaste så det hittar man väll på biltema.


Känner att jag vill måla om min lilla båt. Så varför inte filma och låta andra se vad som händer. Att underhålla färgen hjälper till att skydda båtens utseende och värde.

I den här filmen visas hur man, steg för. Måla om glasfiber båt Båtar och sjöliv. Bottenmåla båt - vad ska man tänka på? Hjälp mig att få kanalen att växa. Har köpt en båt (crescent 395) för en tid sedan som ser för taskig ut!


Polyester och glasfibermatta kan du också köpa billigt på biltema , jag . Vidare har jag även plastat lite i skarvarna i förloftet (vet inte om det heter så på en liten båt dock). Detta har jag målat med biltemas. Blir troligtvis biltemas sprayburkar, då budgeten är stram för den här båten.


Kom på att jag har ägt ytterligare en båt med bilfärg och känner . Första steget är att slipa ner den och måla om den. Risken att få blåsor på en nästan år gammal båt som ännu inte har några blåsor är nog ganska marginell. Oj vad effektiv en bandslip är :) Tanken är nu att måla båten med coppercoat . När det å lite andra saker är klara så ska jag måla båten på insidan och utsidan.


Biltema Nordic Services AB. På biltema finns det en tvåkomponents-primer som jag tänkte .

En båt skall ju kunna ligga i blöt i princip hur länge som helst. Fick uppgift från klubbmedlemmar att en båt av vår storlek kan skrapas ren på dagar. Min båt ligger i Lomma, dvs i Öresund.


De flesta väljer att lägga båten i vatten och bottenmåla sin båt , då är en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg