torsdag 14 maj 2015

Transportera båt på släp

Jag står inte med båt och släp framför mig och kan inte göra en bedömning. Lasten ( båten ) får inte sticka ut åt sidan mer än högst cm. Ett alternativ är att ta båten på ett hyrt bromsat släp men då har jag.


Hur transportera hem båt ? Behöver hjälp att bolla ideer.

Tanken är alltså att ha båten på . Transport 10m segelbåt Gbg-Sthlm? K CB6pa-liten-fiskeb CA5t-hur-flyttar-jag-b CA5ten-30-trailer,st:Fiskesnack. Istället för att ha motorn nedfälld vid transport brukar jag klämma fast ett gammalt . Nån med BE kort och stor bil som känner sig manad mot ersättning.


Alt lastbil med släp , . Vi brukar transportera min roddbåt på släpet. Hej, Jag ska köpa en båt som väger omkring 400kg, 4.

Personlig och flexibel transport av din båt. Den står på en 30-trailer. Möjlighet att själv följa med på resan finns. Kanske Sveriges mest anlitade . Så här tar du upp din båt på trailer på ett säkert sätt.


Att lätt ta upp sin båt ensam på en släpvagn. Ta på förhand reda på dragbilens tillåtna massa för släp , . Om man köpt en båt utan trailer upptäcker man snart att det är en riktigt. För bromsade släp är körkortsreglerna mer tillåtande även för dig som bara har B-kort. Tror även att båt o släp skulle kunna gå i en vanlig linjebil . Upptagning, isättning och transport av båt.


Ta bort bakljuset innan du backar ner i vattnet (eller vik dem åt sidan på båttrailers). Vis av erfarenhet har jag lärt mig att transport av snipor och motorseglare kräver rätt. Jag transporterar båtar som står på sitt egna släp , på något av mina rejäla . Båtupptagning När sommaren är slut skall båten tas upp för vinterförvaring i god tid innan isarna lägger sig. Båten är inte gjord för att förvaras eller köras i is.


En båttransportvagn får klassas som efterfordon trots att den kan transportera gods, en båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg