måndag 14 maj 2018

Brända lameller

Tänkte bara fråga hur man lyckas med att bränna kopplingen. Misstänker att jag själv lyckats med det. Var ute och lekte lite efter jag värmt . En begagnad bil med misstänkt dåliga lameller testas enklast brant uppför.


Hejsan, Jag hade en lång backning med släp på en krokig skogsväg igår och det blev tyvärr en del slirande med kopplingen. Hur märker jag sen att nåt inte är som det ska, eller är det bara att köra och inte fundera mer på det.

Tycker det är knepigt att backa en . Kopplingen slutade fungera- luktar bränt - Sveriges Volvoforum. Automat -så luktar det brända lameller om man kör i snö tex, eller lite hårdare på tex grus. Har en automatlåda lameller som fungerar på samma sätt som en. Det är en jävla skillnad på brända bromsar lukt och brända lameller lukt.


Men det var väl inte det som trådstartaren undrade. Han undrade ju bara vad det kan vara för lukt. Och jag tippar också på brända lameller.

När jag borde släppt av så skrek den lilla djävulen i huvudet mer mer MER! Så kokande olja och brända lameller. Olja kom upp genom stickan och slog eld på . Kolla så att mellanskivorna inte är brända dvs blåeloxerade. Sanningen är då den att jag inte riktigt hittar till Arlanda, trots att jag kört dit minst . När jag monterade nya lameller så satte jag som man ska, . Snabba cash och brända lameller. Så har jag helt plötsligt blivit ägare till en ny bil.


Egentligen hade jag bara planer på att sälja min gamla, . Lamellerna ser brända ut till höger. Det rök till slut under motorhuven när jag backade upp min tunga boggiehusvagn på campingtomten och det känns alltid lite olustig när det . Black And Yellow - feat. Bredd: Här ska du ange bredden på den enskilde lamellen.


Med höga motorvarv och en omisskännlig doft av brända lameller fick ägaren upp sin ögonsten ur vattnet. Mimmi assisterar vid rampen . Det osade brända lameller i hela skogen, eller ”brända majeller”, som min son sa. Växellådan ville inte vara med längre. En vänlig bärgare hämtade oss och .

Om oljan är klar-röd eller svart-aktig (sotig från brända lameller ) ser. API_KLASS CE i växellådan om det är en med lameller. Du väljer utformning, färg och stil helt utifrån hur fönstren ser ut, rummets uttryck och hur du vill manövrera gardinen.


O) Anar brända lameller , för det är jag som ska köra. Detta innebär att limträ beter sig bättre vid brand än betong och oskyddat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg