tisdag 15 augusti 2017

Renovera teakfaner

Att renovera teakmöbler finns det lika många “recept” på som till. Jag har ett sideboard av teakfanér som ursprungligen lackats med . Det är kanske ingen quick fix att renovera bordsytan på ett soffbord eller sideboard men är man noggrann och försiktig blir resultatet bra. Här får du tips, utförlig information och steg för steg instruktionerna med förklarande fotografier om hur du ytbehandlar fanér och ädelträ. Tips för dig som ska renovera och bygga om.


Här hittar du massor av tips när du ska underhålla och renovera möbler.

Jag har slipat bort gammal fernissa och då har vissa områden även . Teakmöbler som har farit illa ser inte vackra, släng dem inte. Men limma fast ett stolsben eller måla en byrå, javisst! En hel del möbelrenovering kan du fixa själv. Vi har fina gabondörrar från 50-talet i vår lägenhet som är ganska slitna på sina ställen. Har sökt efter någon bra info på nätet och här om.


Renovera norrgavelbord Norrgavel ovala soffbord. Det gäller att inte ge upp.

Men man måste ju veta hur man räddar bordet dessutom. Jag kan tänka mig två sätt: 1) Skaffa en bit teakfaner i samma färgnyans som den skadade ytan. Svårt men det finns ju bets.


Kök › Köksbord › Bordsskivor نسخة مخبأة مماثلة ترجم هذه الصفحة Efter ett par timmars arbete blir det gamla bordet som nytt igen. Här behandlar vi en yta bestående av teakfaner , men metod och teknik är desamma oavsett . Mycket av det som sitter i båtarna är oljad eller lackad plywood med teakfaner. D Jag har precis köpt mig ett gammalt skruttigt pelarbord som jag ska ge mig på att fixa till och måla. Hej alla inredningsdårar!


Hade suktat på ett gult och så fick det bli. Efter som det är teakfaner som var oljat, är det viktigt med en spärr färg ex en alkydfärg eller oljegrund. Vanliga frågpr och svar.


Maston får ofta frågor om hur man ska behandla en produkt rätt. Här har vi samlat en lista med frågor och svar. Byte av faner på ytterdörr.


I st f att byta ytterdörr vill jag ha hjälp med byte av fanerskiva utvändigt. Idag är ytterskivan spårad .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg