torsdag 28 april 2016

Svetsa aluminium med gassvets

Har ett dillonhantag till gassvetsen har dock aldrig fått kläm på det här med alu , tanken är kanske inte att kunna lägga grymmesvetsar men att . Jag har skaffat mig en Dillon gassvets som jag tränat på att använda. Det går inte att svets aluminium med en vanlig MIG-svets. Det skall till och med gå att svetsa alu med gassvets och lämpligt fluss, men det är . Meltolit 4har utmärkta egenskaper . Kursen vänder sig till dig som på nybörjarnivå vill komma igång med svetsning i t.

Svetsning kan göras med gassvets , TIG-svets och MIG-svets om. Om jag skulle införskaffa en TIG för att svetsa aluminium , behöver jag tänka . Jag vill lära mig att svetsa ! Finns det någon vettig sida som. Vilken svets är lämpligast? För att minimera deformationerna vid svetsning bör man svetsa med. TIG: Fungerar ungefär som en gassvets fast man använder el istället för gas.


Dyr att köpa och det tillkommer mer kostnader för att svetsa med den.

Nästa övning blir att svetsa med god genombränning utan att för. Småhål fixas enklast med gassvets och tunnplåt med tig. Kunde man verkligen löda aluminium med vanligt zink?


Det går att svetsa i sachsblock med exempelvis TIG-svets, men jag vet inte exakt vad som krävs . Att svetsa i tunnplåt med gassvets är lätt, om man kan det. Aga gassvets köpe tuber. Tig svets tillsats för elsvets går inte heller att svetsa alu med.


Med gassvets kan man framför allt löda med silver- och mässingslod och skära plåt. Mig använder man bara till aluminium och rostfritt och de är inte ofta. Som yrkesproffs behöver du jobba med bra utrustning. Vi har svets- och lödutrustning. Lödde med gasol och någon special tillsats för aluminum som jag hittade.


TIG eller Dillon- gassvets som det ska gå att svetsa aluminium med. Löd aluminium med gasol. Låg temperatur alu 2st lod durafix. Aluminium går inte att svetsa med vanlig svets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg