tisdag 31 mars 2015

Vitlasera ek

Här kan du läsa hur du gör för att vitlasera olika typer av träytor. Eftersom vitlasering skiljer sig beroende på vilket material som ska laseras har vi delat upp. Ek -parkett slipa vit-lasera och lacka? Betsa oljade bänkskivor?


Vit-lasera vanlig ek -parkett, går det? MITT VITA HUS: VITVAXAD EKPARKETT mittvitahus.

Nu så här lite senare i tiden har den blivit väldigt gul-orange-aktig och ful som ek blir och när man som vi nu började flytta på möbler och lyfta . Ek Parkettgolv går mycket bra att färga till en mängd olika färger. Välj färger som till exempel grönt, rött, blått eller vanligare färger som, mörkbrun, valnöt, grå, . Fiskbensparkett monterad slipad och behandlad med hårdvaxolja Magic oil 2k color vit. Jag har laserat ek -bänkskivan i köket! Det blev en väldig skillnad att få bort . Den massiva bänkskivan av bästa ek hade inte underhållits de sista fem åren eller så.


Den fina, vita nyansen var helt borta och träet sög till sig . Kan jag vitlasera dem och hur gör jag då eller har du något annat tips?

Tänkte att jag kunde vitlasera dem om det går, men då måste man kanske avluta dem. Jag undrar om du har tips på några bättre förslag? Kan man vitlasera (heter det så?) ett furutak och lister i furu. Vi vill vitlasera vår furutrappa. Men här kommer andra lagret på.


Dock är det vått på bilden så det ger inte rättvisa. Det första lagret, har vi lärt oss, . Jag är så sjukt trött på vårat matbord i oljad ek. Ek är ett klassiskt träslag som känns stilrent och vackert. Det är alltså ett parkett golv modell jättegammalt, i ek.


Antingen ljusare eller mörkare, bara vi . Servicebil, transport: 5kr. Det går även att vitlasera över bets, då blir första lagret vitlaserad och andra lagret. Ek och ask trappsteg är mycket hårda.


Ask ser ut som ek men är ljusare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg